Skip to main content

ମହିଷାସୁର କିଏ ? ଦୁର୍ଗା କିଏ ? ଆର୍ଯ୍ୟ କିଏ ?

ମହିଷାସୁର ବଙ୍ଗଳାର,ଗୋଣ୍ଡୱାନା ଅଞ୍ଚଳର,ସୋନ୍ଥାଲ ଜନଜାତିର ଜଣେ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ରାଜା ଥିଲେ । ଯାହାଙ୍କର ଶାସନ ମଧ୍ଯ ଭାରତରେ ଥିଲା,ସେ ନିଜ ରାଜ୍ୟର ପଶୁ-ପକ୍ଷୀ ଓ ପ୍ରକୃତି ପ୍ରେମୀ ରାଜା ଥିଲେ । 
ରାଜ୍ୟରେ ଭଲ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଓ ସବୁକିଛିର ସୁବିଧା ଥିଲା,ସେଥିପାଇଁ ତାଙ୍କ ପ୍ରଜାମାନେ ତାଙ୍କ ଉପରେ ଖୁସି ଥିଲେ ।ମହୀଶୁର ସହରର ନାମ ତାଙ୍କରି ନାମରେ ରଖାଯାଇଥିଲା । ଏଠାରେ ମହିଷାସୁର ଶହୀଦ ଦିବସ ପାଳନ କରାଯାଏ । ମହିଷାସୁରଙ୍କୁ ଜଣେ ମହାନ ଉଦାରବାଦୀ ଦ୍ରାବିଡ଼ ଶାସକ ଭାବରେ ମଧ୍ଯ ଜଣାଯାଏ । କିନ୍ତୁ ହିନ୍ଦୁ ପୁରାଣ ତାଙ୍କୁ ରାକ୍ଷସ ଭାବରେ ଚିତ୍ରଣ କରିଛି । ଏତେ ଭଲ ଓ ମହାନ ରାଜାଙ୍କୁ ବ୍ରାହ୍ମଣମାନେ ଖଳନାୟକ କେମିତି ଓ କାହିଁକି କଲେ ??? 
ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ,ସବଲ୍ଟର୍ନ ସଂସ୍କୃତିର ଲେଖକ ତଥା ଗବେଷକ ଯୋଗେଶ ସାର୍ କୁହନ୍ତି ଯେ "ଏହାକୁ ବୁଝିବା ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କୁ ସୁର ଓ ଅସୁର ସଂସ୍କୃତି ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ସଂଘର୍ଷକୁ ବୁଝିବାକୁ ପଡ଼ିବ ।" 

ମହିଷାଙ୍କ ରାଜ୍ୟରେ ଅସୁରମାନଙ୍କର ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ମଇଁଷି ଥିଲେ। ମୈସୁରର ଚାମୁଣ୍ଡି ମନ୍ଦିର ନିକଟରେ ଏକ ମହିଷାସୁର ମୂର୍ତ୍ତି ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି, ଯାହାଙ୍କ ସମ୍ମୁଖରେ ମହିଷାସୁର ଶହୀଦ ଦିବସ ପାଳନ କରାଯାଏ । କନ୍ନଡ ଲେଖକ ତଥା ଇତିହାସକାର ବିଜୟ ମହେଶ କହିଛନ୍ତି ଯେ ମହିଷାସୁର ଶବ୍ଦ ହେଉଛି ଗୋଣ୍ଡି ଶବ୍ଦ ଯେଉଁଥିରେ ''ମହୀ'' ଶବ୍ଦର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ''ଯିଏ ବିଶ୍ୱରେ ଶାନ୍ତି ବଜାୟ ରଖେ''। ଅଧିକାଂଶ ରାଜାଙ୍କ ପରି ମହିଷାସୁର ଜଣେ ଶିକ୍ଷିତ ତଥା ଶକ୍ତିଶାଳୀ ରାଜା ଥିଲେ,କିନ୍ତୁ ତାଙ୍କର ୧୭୭ ଜଣ ଜ୍ଞାନ ପରାମର୍ଶଦାତା ଥିଲେ । 

ତାଙ୍କ ରାଜ୍ୟ ପ୍ରାକୃତିକ ସମ୍ପଦରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ଥିଲା,କେହି ବି ତାଙ୍କ ରାଜ୍ୟରେ ପଶୁମାନଙ୍କୁ ହତ୍ୟା କରି ଖାଦ୍ୟ,ଆନନ୍ଦ କିମ୍ବା ଧାର୍ମିକ ରୀତିନୀତି ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରୁ ନ ଥିଲେ । ବିନା ଅନୁମତିରେ ଗଛ କଟାଯାଇପାରେ ଏହାକୁ ବନ୍ଦ କରିବା ପାଇଁ ସେ ଅନେକ ଲୋକଙ୍କୁ ନିୟୋଜିତ କରିଥିଲେ । ସବୁଠାରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଥା ହେଉଛି,କାହାକୁ ବି ନିକମା ପରି ବଞ୍ଚିବାକୁ ଦିଆଯାଉ ନଥିଲା । 

ବିଜୟ(ଇତିହାସକାର)ଦାବି କରିଛନ୍ତି ଯେ,ମହିଷାସୁରଙ୍କ ଶାସନ କାଳରେ ଲୋକମାନେ ଧାତୁ ତରଳାଇବା କୌଶଳରେ ବିଶେଷଜ୍ଞ ଥିଲେ,ଅନ୍ୟ ଜଣେ ଇତିହାସକାର M.L ଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ମଧ୍ୟ ସମାନ ମତ ଦିଆଯାଇଛି । ଇତିହାସକାର ଭିନ୍ସେଣ୍ଟ ଏସ୍ମିଥ୍ ତାଙ୍କ ଇତିହାସରେ କହିଛନ୍ତି ଯେ,ତାମ୍ର ଯୁଗ ଓ ବ୍ରୋଞ୍ଜ(କାଂସ୍ୟ) ଯୁଗରେ ସାଧନାଗୁଡ଼ିକ ଭାରତରେ ବ୍ୟବହୃତ ହେଉଥିଲା । 
ତାଙ୍କ ଶାସନ କାଳରେ ପୁରା ଦେଶର ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନରୁ ଲୋକମାନେ ଅସ୍ତ୍ରଶସ୍ତ୍ର କିଣିବାକୁ ଏଠାକୁ ଆସୁଥିଲେ । ଏହି ଅସ୍ତ୍ର ଗୁଡ଼ିକ ଅତି ଉଚ୍ଚମାନର ଧାତୁରେ ତିଆରି ହୋଇଥିଲା । ଲୋକକଥା ଅନୁଯାୟୀ, ମହିଷାସୁର ବିଭିନ୍ନ ଉଦ୍ଭିଦ ଓ ଗଛର ଔଷଧୀୟ ଗୁଣ ବିଷୟରେ ଜାଣିଥିଲେ ଓ ଏହାକୁ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବରେ ବ୍ୟବହାର କରୁଥିଲେ ଏବଂ ଏହାକୁ ନିଜ ଲୋକଙ୍କ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ବ୍ୟବହାର କରିଥିଲେ । 

ଆର୍ଯ୍ୟ ବ୍ରାହ୍ମଣମାନେ ୟୁରୋସିଆ (ୟୁରୋପ ଓ ଏସିଆର ମଧ୍ୟ ଭାଗ) ରୁ ଆସିଥିଲେ । ସେ ଛୋଟ ଛୋଟ ଦଳରେ ଭାରତ ଆସିଥିଲେ । ଆର୍ଯ୍ୟ ବ୍ରାହ୍ମଣ ଭାରତର ଧନ ଓ ସମୃଦ୍ଧତା ବିଷୟରେ ଶୁଣିଥିଲେ । ତାଙ୍କ ମନରେ ଲୋଭ ଆସିଥିଲା ଏବଂ ସବୁଦିନ ପାଇଁ ଏଠାରେ ରହିବାର ନୀତି ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲେ । 

ବ୍ରାହ୍ମଣ ବିଦେଶୀ,ମହିଷାଙ୍କ ରାଜ୍ୟ ଦଖଲ କରିବାକୁ ଆକ୍ରମଣ କରିଥିଲେ । ସୁର - ଅସୁର ମଧ୍ୟରେ ଅନେକ ଥର ଯୁଦ୍ଧ ହୋଇଥିଲା । କିନ୍ତୁ ବ୍ରାହ୍ମଣମାନଙ୍କୁ ସବୁବେଳେ ପରାଜୟର ସାମ୍ନା କରିବାକୁ ପଡ଼ିଥିଲା । 

ଅନେକ ଥର ହାରିବା ପରେ ସେ ଏଠାରେ ଶାସନ କରିବା ପାଇଁ ଅନ୍ୟ ଉପାୟ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରିବା ଆରମ୍ଭ କଲେ,ତେଣୁ କିଛି ଆର୍ଯ୍ୟ ବ୍ରାହ୍ମଣ ଏହି ସ୍ଥାନର ରୀତିନୀତିକୁ ବୁଝିବା ପାଇଁ ରାଜା ମହିଷାସୁରଙ୍କ ଅଞ୍ଚଳରେ ଆସି ବସବାସ କଲେ । କିଛି ଦିନ ପରେ ବ୍ରାହ୍ମଣମାନେ ପ୍ରତିଦିନ ଗଛ କାଟି,ଯଜ୍ଞ କରିବା ସହିତ ବଣୁଆ ଜୀବଜନ୍ତୁକୁ ବଳି ଦେବା ଆରମ୍ଭ କଲେ । ଯେଉଁଥି ପାଇଁ ସ୍ୱଚ୍ଛ ପରିବେଶରେ ଧୂଆଁ ଓ ପ୍ରଦୂଷଣ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା । 

ଯେତେବେଳେ ରାଜା ମହିଷାସୁର ଏ ବିଷୟରେ ଜାଣିଲେ,ସେତେବେଳେ ଆର୍ଯ୍ୟ ବ୍ରାହ୍ମଣଙ୍କ ପାଖରେ ପହଞ୍ଚି ସେମାନଙ୍କୁ ସେଠାରୁ ଚାଲିଯିବାକୁ ଚେତାବନୀ ଦେଇଥିଲେ । ଆର୍ଯ୍ୟ ବ୍ରାହ୍ମଣ ରାଜାଙ୍କ ପାଖରେ ହାତ ଯୋଡ଼ି କହିଥିଲେ ଯେ,ପରବର୍ତ୍ତୀ ବ୍ୟବସ୍ଥା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କିଛି ଦିନ ରହିବାକୁ ଦିଅନ୍ତୁ,ରାଜା ମହିଷାସୁର ସେମାନଙ୍କୁ କିଛି ଦିନ ରହିବାକୁ ସମୟ ଦେଇଥିଲେ । ରାଜା ମହିଷାସୁର କଠୋର ସାଥେ ସାଥେ ଦୟାଳୁ ମଧ୍ଯ ଥିଲେ । 

ଆର୍ଯ୍ୟ ବ୍ରାହ୍ମଣମାନେ ଜାଣିଥିଲେ ଯେ, ଏଠାକାର ଲୋକମାନେ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଓ ସରଳ । ସେଥିପାଇଁ ସେମାନେ ଏଠାରେ ଥିବା ସରଳ ଲୋକଙ୍କୁ ପ୍ରତାରଣା କରିବା ପାଇଁ ଯୋଜନା ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ଆରମ୍ଭ କଲେ । ମହିଷାସୁରଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଭୟଙ୍କର ଷଡ଼ଯନ୍ତ୍ର ସୃଷ୍ଟି କରି ଯୋଜନାବଦ୍ଧ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ଆରମ୍ଭ କରିଦେଲେ । 
ବ୍ରାହ୍ମଣ ସୁରା (ମଦ) ଓ ସୁନ୍ଦରୀ ମାଧ୍ୟମରେ ଜିତିବାକୁ ଯୋଜନା କଲେ । ଏହି ଯୋଜନା ଅନୁଯାୟୀ,ଆର୍ଯ୍ୟ ବ୍ରାହ୍ମଣ ପଶ୍ଚିମବଙ୍ଗ କୋଲକାତାର ସୋନାଗାଛି ଅଞ୍ଚଳରୁ ଏକ ସୁନ୍ଦରୀ ବ୍ରାହ୍ମଣୀ ବେଶ୍ୟାକୁ ଚୟନ କରିଥିଲେ,ସେହି କୁମାରୀ କନ୍ୟାର ନାମ ଥିଲା ଦୁର୍ଗା । ଷଡ଼ଯନ୍ତ୍ରର ମାଧ୍ୟମରେ ମହିଷାସୁରଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ମାୟାଜାଲରେ ଫସାଇ ହତ୍ୟା କରିବାକୁ ପଠାଇଥିଲେ । 

କୌଣସି ପ୍ରକାରେ ଦୁର୍ଗାଙ୍କୁ ମହିଷାସୁରଙ୍କ ରାଜପ୍ରାସାଦରେ ପ୍ରବେଶ କରାଇଦେଲେ ଓ ଦୁର୍ଗା ମହିଷାସୁରଙ୍କୁ ଭେଟିଥିଲେ ଏବଂ ଦୁର୍ଗା ମହିଷାସୁରଙ୍କୁ ତାଙ୍କ ପ୍ରେମ ପ୍ରସ୍ତାବ ଦେଇଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ମହିଷାସୁର ଏଥିପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ନ ଥିଲେ,ସେ ମହିଳା ଜାତିକୁ ସମ୍ମାନ ଦେବା ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ଜାଣିଥିଲେ । 

କିନ୍ତୁ ଦୁର୍ଗା ମଧ୍ଯ କମ୍ ଖେଳାଳି ନୁହଁନ୍ତି । ପରିଶେଷରେ,ଦୁର୍ଗା ମହିଷାସୁରଙ୍କ ପାଖରେ ତାଙ୍କର ସମସ୍ତ ଅଭିଜ୍ଞତାକୁ ବ୍ୟବହାର କଲେ । ସର୍ବଶେଷରେ, ମହିଷାସୁର କେତେ ଦିନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏକ ସୁନ୍ଦରୀ ଝିଅ ସାମ୍ନାରେ ନିଜକୁ ସଂଯମ କରିବେ ??? ବିଶ୍ୱାମିତ୍ରଙ୍କ ପରି ସାଧୁମାନେ ମଧ୍ୟ ଅପସରି ସମ୍ମୁଖରେ ନିଜର ସଂଯମତା ହରାଇଥିଲେ । ସୁନ୍ଦର ମହିଳା ପୁରୁଷଙ୍କ ପାଇଁ ହାନିକାରକ । 

ଦୁର୍ଗା ପ୍ରତିଦିନ ନୂଆଁ ନୂଆଁ ବେଶରେ ସୁସଜ୍ଜିତ ହୋଇ ମହିଷାସୁରାଙ୍କ ସହ ଆଠ ରାତି ବିତାଇ ଅନେକ ନୃତ୍ୟ ନାଟକ ପରିବେଷଣ କରି,ପ୍ରତିଦିନ ସୁରା ପିଆଇଥିଲେ । ଅନ୍ତିମ ରାତି ବା ନବମ ଦିନରେ ଦୁର୍ଗାଙ୍କ ରୂପର ଯାଦୁ ମହିଷାସୁର ଉପରେ ଚାଲିଗଲା ଏବଂ ମହିଷାସୁର ନିଶାରେ ହଜିଗଲେ । ଦୁର୍ଗା ଏହି ମୌକାର ଫାଇଦା ଉଠାଇଥିଲେ ଓ ନିଜ ସାଥିରେ ଆଣିଥିବା ଏକ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ଖଣ୍ଡା ସାହାଯ୍ଯରେ ମହିଷାସୁରଙ୍କ ଶରୀରକୁ ଅନେକ ଥର ମାରି ରାଜା ମହିଷାସୁରାଙ୍କୁ ଶେଷ କରିଦେଇଥିଲା । ଏହାପରେ ସେ ବାହାରେ ଲୁଚି ରହିଥିବା ସାଥୀମାନଙ୍କୁ ସଙ୍କେତ ଦେଇଥିଲେ । ସଙ୍କେତ ଦେଖି ବାହାରେ ଲୁଚି ରହିଥିବା ସମସ୍ତ ଲୋକ ମହିଷାସୁରଙ୍କ ଦୁର୍ଗରେ ପ୍ରବେଶ କରି ସେମାନଙ୍କର ବିଜୟ ପତାକା ଉତ୍ତୋଳନ କରିଥିଲେ । 
ବିଦେଶରୁ ଆସିଥିବା ଆର୍ଯ୍ୟମାନେ ଏଥିରେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ହୋଇ ନ ଥିଲେ,ସେମାନେ(ଦୁର୍ଗାଙ୍କ ଠାରୁ ଅଲଗା ହୋଇ)ଏକାଠି ବସିଥିଲେ ଏବଂ ଏକ ଗୁପ୍ତ ସଭା କରି,ବିଚାର ବିମର୍ଷ କରିଥିଲେ ଯେ,ମହିଷାସୁରଙ୍କ ସହ ନବରାତ୍ରୀ ବିତାଇଥିବା ଆମ ବ୍ରାହ୍ମଣୀ ଝିଅ ଭବିଷ୍ୟତରେ ଆମ ସମାଜର ବଦନାମର କାରଣ ହେବ । ଏହା ଭାବି ବ୍ରାହ୍ମଣମାନେ ଦୁର୍ଗାଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ହତ୍ୟା କରିଥିଲେ ଏବଂ ତାଙ୍କ ମୃତଦେହକୁ ନଦୀରେ ଫିଙ୍ଗି ଦେଇଥିଲେ । 

ଏହି ଘଟଣାକୁ ଲୁଚାଇବା ପାଇଁ ଆର୍ଯ୍ୟ ବ୍ରାହ୍ମଣମାନେ ବିଭିନ୍ନ ରୂପ ଦେଇଥିଲେ :- 
ଷଷ୍ଠୀ,ସପ୍ତମୀ,ଅଷ୍ଟମୀ,ନବମୀ ଓ ଦଶମୀ । ଯେଉଁ ନଅ ଦିନ ଦୁର୍ଗା ମହିଷାସୁରଙ୍କ ପାଖରେ ରହିଥିଲେ,ତାକୁ ନବରାତ୍ରୀ କୁହାଗଲା । ଦଶମୀ ଦିନକୁ ବିଜୟୀ ଦିନ ଭାବେ ବିଜୟା ଦଶମୀ ନାମରେ ନାମିତ କଲେ । ଏହି ବ୍ରାହ୍ମଣୀ କନ୍ଯା ଦୁର୍ଗାଙ୍କୁ ମହିଷା ମର୍ଦ୍ଦିନୀ ମାଁ ଦୁର୍ଗା ବୋଲି ପୂଜାପାଠକଲେ । ବ୍ରାହ୍ମଣ ମାନଙ୍କର ଦୁଃଖକୁ ସେ ଦୂର କରିଥିବାରୁ ଦୁର୍ଗତି ନାଶିନୀ ମାଁ ଦୁର୍ଗା ବୋଲି ନାମକରଣ କଲେ ଏବଂ ତାଙ୍କ ଆତ୍ମା ଶାନ୍ତିପାଇଁ ପୂଜା କରିବା ଆରମ୍ଭ କଲେ । 

ଯାହାର ପ୍ରମାଣ ବର୍ତ୍ତମାନ ମଧ୍ଯ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ ଯେ, ବେଶ୍ଯାପଡ଼ାର ମାଟି ନ ନେଲେ ମାଁ ଦୁର୍ଗାଙ୍କର ପ୍ରତିମୂର୍ତ୍ତିଟିଏ ମଧ୍ଯ କାରିଗର ଗଢ଼ିପାରିବ ନାହିଁ । 
ଦୁର୍ଗାଙ୍କର ମୂର୍ତ୍ତି ଗଢ଼ିବା ପାଇଁ ବେଶ୍ଯାପଡ଼ାର ମାଟି କାହିଁକି ନେଇଥା'ନ୍ତି କାରିଗର ମାନେ ??? ବ୍ରାହ୍ମଣ ପଣ୍ଡିତମାନେ କାହିଁକି ବେଶ୍ଯାପଡ଼ାର ମାଟିକୁ ଦୁର୍ଗାଙ୍କ ମୂର୍ତ୍ତିଗଢ଼ା ପାଇଁ ଚୟନ କରି ପୂଜାପାଠ କରିଥା'ନ୍ତି ??? ଅନ୍ଯ କୌଣସି ପଡ଼ାର ମାଟି ନ ନେଇ କେବଳ ବେଶ୍ଯାପଡ଼ାର ମାଟି କାହିଁକି ନିଅନ୍ତି ??? ଏହାର ସତ୍ଯାସତ୍ଯ କ'ଣ ହୋଇପାରେ କିଛି ବୁଦ୍ଧିଜୀବୀଗଣ ଉତ୍ତର ରଖିବା ହେବେ । ଧନ୍ୟବାଦ ।

Comments

Main menu

ଚାଷବାସ : -ସ୍ଵାଧୀନ ରୋଜଗାର ର ରାସ୍ତା

ସ୍ଵାଧିନ  ରୋଜଗାର ର ରାସ୍ତା :-ଚାଷବାସ                   କେଉଁ ଅନାଦି କାଳରୁ ଲୋକମାନଙ୍କର  ରୋଜଗାର କରିବାର ମୂଖ୍ୟ ପନ୍ଥା ଥିଲା . . . ଚାଷ ପ୍ରଣାଳୀ ତା ପରେ ବେପାର ବଣିଜ । ସେତେବେଳେକା ଚାଷ ପ୍ରଣାଳୀ ଠାରୁ ଏବେକା ଚାଷ ପ୍ରଣାଳୀ ବେସ ଉନ୍ନତ ।ଏବେକା ଦେଶ ଦୁନିଆ ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଦେଖିଲେ ... ଜନସଂଖ୍ୟାର ବୃଦ୍ଧିକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଖାଦ୍ୟ ଓ ରୋଜଗାର ରେ ଅନେକ ସମସ୍ୟା ଦେଖାଦେଇଛି। ତାହାର ସମାଧାନ ପାଇଁ ସରକାରଙ୍କ ଉପରେ ଭରଷା ନ କରି . . . ନିଜନିଜର ସ୍ଥାୟୀ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବା ବୁଦ୍ଧିମାନର ଲକ୍ଷଣ ହୋଇଥାଏ। ଚାକିରୀ କଥା ନ କହିଲେ ଚଳେ।ଆଉ ବେପାର କଥା. . . . ବ୍ୟାଙ୍କଲୋନ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ମିଳିବା କଷ୍ଟକର। ଆଉ ରହିଲା . . . . କାମଦାମ କରି ଚଳିବା କଥା, ତାହା ବି କିଛି ଗେରେଣ୍ଟି ନାହି. . . ଦିନେ କାମ ମିଳିଲା ଯଦି ପାଞ୍ଚଦିନ ଘରେ ବସିରହିବାକୁ ପଡୁଛି। . . . . ଏମିତି ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଆଖି ଆଗରେ ରଖି. . . . ଆମକୁ ଅନ୍ୟ ରାସ୍ତା ଦେଖିବାକୁ ଗଲେ . . . . କେବଳ ଚାଷବାସ ହିିଁ ନଜରକୁ ଆଶୁଛି। ଚାଷ କାମ ରେ କେତେକ ଫାଇଦା :- କ) କାହାରି ଅଧିନରେ ନ ରହି ,ସ୍ଵାଧିନ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିହେବ,  ଖ) ନିତି   କାମ ଦାମ ଖୋଜିବାର ଆବଶ୍ୟକ ପଡିବ ନାହିଁ। ଗ) ବାହାରିଆ ଖର୍ଚ୍ଚ ରୁ ମୁକ୍ତି। ଘ) ଅରିଜିନାଲ ଖାଦ୍ୟ ମିଳିଲା, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ବି ଠିକ...

ମାର୍ଗଶିର ମାସରେ ଗୁରୁବାର ଉଷା କରିବା. . . .ଏକ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ କି ?

ମାର୍ଗଶିର ମାସରେ  ଗୁରୁବାର ଉଷା କରିବା. . . .ଏକ ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ କି ?        ଶୁଣାଯାଏ, ମାର୍ଗଶୀର ମାସ ଗୁରୁବାରରେ . . . ଉଷା କରିଲେ . . . . ଧନର ଦେବୀ , ସେହି ଘରକୁ ଧନ- ଦୌଲତ ବର୍ଷା କରନ୍ତି। ଆଉ ଯେଉଁ ଘର ର ପରିବାର ଉଷା କରନ୍ତି ନାହିଁ . . . ସେ ପରିବାର ରେ ଧନ ସବୁବେଳେ ଅଭାବ ରହିଥାଏ. . . . . ଏହା ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ ନା ସତ୍ୟକଥା. . . ତାହାକୁ ଆଲୋଚନା କରିବା ।                 ତାହା ପୂର୍ବରୁ ଗୁରୁବାର ଉଷାର ଲୋକକଥା କୁ ଟିକେ ଆଲୋଚନା କରିବା. . . . . ଭଗବାନ (ଜଗନ୍ନାଥ), ବଡ ଭାଇ (ବଳରାମ) ଏବଂ ସ୍ତ୍ରୀ (ଲକ୍ଷ୍ମୀ ). . ଏମାନେ ସଂସାରର କୁ ଚଲାଉ ଥିଲେ ଏବଂ ଚଲାଇ ଆସୁଛନ୍ତି। . . . . ଜଗନ୍ନାଥ ଙ୍କ ଦାୟୀତ୍ବ ହେଲା . . . ଲୋକଙ୍କ ଦୁଃଖ ସୁଖ ବୁଝିବା। ବଳରାମ ଙ୍କ ଦାୟୀତ୍ବ ହେଲା . . . . ଲୋକଙ୍କୁ ଚାଷ ଶିଖାଇବା । ଲକ୍ଷ୍ମୀଙ୍କ ଦାୟୀତ୍ବ ହେଲା ... . . ଲୋକଙ୍କୁ ଧନଜନ ଦେବା ।                  ଦିନେ ରାତିରେ ଧନର ଦେବୀ ଲକ୍ଷ୍ମୀ .....ସମସ୍ତଙ୍କ ଘରକୁ ଘର ଯାଇ ବୁଲୁଥାନ୍ତି । ବୁଲୁ ବୁଲୁ ଦେଖିଲେ . . . ଅଛୁଆଁ ଜାତି (ହାଡି-ପାଣ-କଣ୍ଡରା . . . ଇତ୍ୟାଦି) ଘରେ କେତେ ରଙ୍ଗବେରଙ୍ଗ ର ଫୁଲ ସବୁ ଆଙ୍କାଯାଇଛି . . . "I ଏସବୁ ଦେଖି ଲକ୍ଷ...

ଭୋଟ ଦେବ କେଉଁଠି ?

ଆମ ଦେଶ 15Aug.1947 ରେ ସ୍ଵାଧିନତା ପାଇଥିଲା, ଦେଶର ଶାସନ ପାଇଁ ସେମିତି କିଛି ନିୟମ ବ୍ୟବସ୍ଥା ନ ଥିଲା, ପରେ ସମ୍ବିଧାନ(ଶାସନ ନିୟମ)' Dr. B.R Ambedkar ଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଲେଖା ଗଲା, ତାହାକୁ 26 Jan.1950 ମସିହାରେ ଲାଗୁ କରାଗଲା, ସେହି ଦିନଠାରୁ ଭାରତ ଏକ ଗଣତନ୍ତ୍ର ରାଷ୍ଟ୍ର ଭାବେ ଘୋଷଣା କରାଯାଇଥିଲା, Dr. B.R Ambedkar ଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଲିଖିତ ସମ୍ବିଧାନ ଅନୁସାରେ ପ୍ରତି 5 ବର୍ଷରେ ଥରେ ଦେଶ ଏବଂ ରାଜ୍ୟମାନଙ୍କ ରେ ନିର୍ବାଚନ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହେବାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ରଖାଗଲା, ପ୍ରତ୍ୟେକ ନିର୍ବାଚନରେ ଭାରତୀୟଙ୍କୁ ଭୋଟ ଦେବାର ଅଧିକାର ମିଳିବା ସହିତ ନିର୍ବାଚନରେ ପ୍ରାର୍ଥୀ ହେବାର ସୁଯୋଗ ମଧ୍ୟ ମିଳିଗଲା, ପ୍ରତି ନିର୍ବାଚନରେ ଭାରତୀୟମାନେ ନିଜ ଇଛାରେ ନୂଆ ସରକାର ବାଛି ନିଜକୁ ଶାସନ କରିବାର ସୁଯୋଗ ପାଇଲେ,  ଦେଶର ସମ୍ବିଧାନ ଅନୁସାରେ ନିର୍ବାଚନ କରାଇବା ପାଇଁ ନିର୍ବାଚନ ଅଧିକାରୀ ପଦ ସୃଷ୍ଟି କରାଗଲା,   ସମ୍ବିଧାନ ରArticle.୩୨୪ ଅନୁସାରେ ପ୍ରତି ପାଞ୍ଚବର୍ଷ ରେ ଦେଶ ବା ରାଜ୍ୟମାନଙ୍କ ରେ ନିର୍ବାଚନ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହୋଇଥାଏ, ନିର୍ବାଚନ କୁ ସୁ-ପରିଚାଳିତ କରିବା ପାଇଁ ଦେଶରେ ତିନି ଜଣ ନିର୍ବାଚନ ଅଧିକାରୀ ରହିଥାନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ, ବିରୋଧି ଦଳ ର ନେତା ଓ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ନ୍ୟାୟାଳୟ ମୂଖ୍ୟ ଙ୍କ ମିଳିତ ବୈଠକ ମାଧ୍ୟମରେ ନିର୍ବାଚନ ଅଧିକାରୀଙ୍କୁ...

ବିଦେଶୀ ବ୍ରାହ୍ମଣଙ୍କ କବ୍ଜା ରେ ଭାରତ !

ବିଦେଶୀ ବ୍ରାହ୍ମଣଙ୍କ କବ୍ଜା ରେ ଭାରତ ଇତିହାସ ରୁ ଜଣା ଯାଏ ବ୍ରାହ୍ମଣ, ମୋଗଲ, ଇଂରେଜ, ପର୍ତ୍ତୁଗୀଜ, ଇତ୍ୟାଦି ବିଦେଶୀ , ସେମାନେ ଆମ ଦେଶକୁ ବିଭିନ୍ନ ଉଦେଶ୍ୟ ରେ ଆଶିଥିଲେ । ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ବ୍ରାହ୍ମଣଙ୍କୁ ଛାଡି ସମସ୍ତ ବିଦେଶୀ ଭାରତ ଛାଡି ଚାଲି ଯାଇଥିବାର କୁହାଯାଉଛି ,ଅର୍ଥାତ ବ୍ରାହ୍ମଣ (ଆର୍ଯ୍ଯ) ନାମକ ବିଦେଶୀ ଏ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଭାରତ ରୁ ଯାଇଥିବାର ଲେଖାଯାଇ ନାହିଁ, ତା ଅର୍ଥ ବ୍ରାହ୍ମଣ ନାମକ  ବିଦେଶୀ ଏ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଭାରତରେ ଅଛନ୍ତି, ସେମାନେ ଭାରତ ରେ ରହି କଣ କରୁଛନ୍ତି, ଆଶନ୍ତୁ ଜାଣିବା: - Times of India ରେ ପ୍ରକାଶିତ DNA Report ଅନୁସାରେ କୁହାଯାଇଛି, ଭାରତର ଐତିହାସିକ ସହର ହରିୟାନା ରାଜ୍ୟ ଏସାର ଜିଲ୍ଲା ର ରାଖିଗଡି ରେ ୪୦୦୦ ବର୍ଷ ତଳର କଙ୍କାଳ ର DNA L3MN, ଯେଉଁଟାକି ବ୍ରାହ୍ମଣଙ୍କ (ଆର୍ଯ୍ୟ)DNA R1A1 ଠାରୁ ପୁରା ପୁରି ଭିନ୍ନ, ଏଥିରୁ ସ୍ପଷ୍ଟ ପ୍ରମାଣିତ ହୋଇଛି.ବ୍ରାହ୍ମଣମାନେ ବିଦେଶୀ ଲୋକ ବୋଲି, ଏହି DNA R1A1 ,ଖାସ କରି ରୁଷିଆ ଦେଶ ପାଖରେ ଥିବା କଳା ସମୁଦ୍ର କୂଳରେ ବାସ କରୁଥିବା ଲୋକମାନଙ୍କ ଠାରେ ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ, ଅର୍ଥାତ୍ ବ୍ରାହ୍ମଣ ଭାରତ ର ମୂଳ ବାସିନ୍ଦା ନୁହଁନ୍ତି, ସେମାନେ ବିଦେଶୀ ଲୋକ, ଏସିଆ-ୟୁରୋପ ମହାଦେଶ ମଧ୍ୟରେ ଅବସ୍ଥିତ ୟୁରେସିଆ ହିଁ ବ୍ରାହ୍ମଣଙ୍କର ମୂଳ ଜନ୍ମସ୍ଥାନ,ଆଉରି ମଧ୍ୟ କୁହାଯାଇଛି ତାଙ୍କ ଘରେ ରହୁଥିବା ମହିଳା ମାନଙ୍କର ...

About Us

Odia Trend ବ୍ଲୋଗ୍ ରେ ଆପଣଙ୍କୁ ସ୍ଵାଗତ,  Odia Trend ବ୍ଲୋଗ୍ ରେ ବିଭିନ୍ନ ଶିକ୍ଷା (Education) ସମନ୍ଧ୍ଵିତ ଲେଖା ମାନ ମିଳିପାରିବ ।ଆମଲେଖା ଗୁଡ଼ିକ ଭଲ ଲାଗୁଥିଲେ Odia Trend କୁ Follow up  କରନ୍ତୁ ଏବଂ ନିଜର ଲେଖା ପଠାଇବା ପାଇଁ ତଳ E-mail  ଠିକଣା ଯୋଗାଯୋଗ କରନ୍ତୁ। #Education - #Income- #Farming - #Health-# History - #Logic-#Gadgets reviews - # motivation story...etc ଏହି ବାବଦରେ  ନିଜର କିଛି ଲେଖା ପଠାଇବାର ଥିଲେ। ଯୋଗାଯୋଗ ଠିକଣା: odiatrend135@gmail.com, . . .ରେ ପଠାଇ ପାରିବେ ।  

ଅଳ୍ପ ପରିଶ୍ରମ ରେ ଅଧିକ ଲାଭ।

 ଦେଖାଦେଇଛି,           ସମାନ ଶିକ୍ଷା ପାଇଥିବା ପିଲାମାନେ ସେମାନଙ୍କର ରୋଜଗାର କରିବାର ପଦ୍ଧତି ସେମାନଙ୍କ ବୁଦ୍ଧି ବିବେକ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ । ଏହି ବୁଦ୍ଧି ବିବେକ ନିଜ ଅବିଜ୍ଞତା ରୁ ହିଁ ମିଳିଥାଏ।        ଏହି କଥାକୁ ନେଇ ଆନ୍ଦ୍ରପ୍ରଦେଶର ଗୋଟିଏ ସତ୍ୟ ଘଟଣାର ରୋଚକ କାହାଣୀ ଶୁଣିବା ହେଉ. . . . . . . . ଗୋଟିଏ ଗ୍ରାମରେ ଦୁଇଟି ପିଲା ରହୁଥିଲେ, ସେମାନେ ସମାନ ବୟସର ଏବଂ ସମାନ ଶ୍ରେଣୀରେ ପଢ଼ୁଥିଲେ। ସାଙ୍ଗ ହୋଇ ମେଟ୍ରିକ ପାସ କରି, ଅଲଗା ଅଲଗା ସ୍ଥାନରେ କଲେଜ ପଢିଲେ । ଜଣେ ବିଜ୍ଞାନ ବିଶୟ ଅନ୍ୟ ଜଣେ ବାଣିଜ୍ୟ । ଶିକ୍ଷା ଶେଷ ପରେ ଦୁଇଜଣ ଯାକ ବଡ ବଡ ପଦବୀରେ ଚାକିରୀ କଲେ । ଦୁଇଜଣଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଜଣେ ବିଜ୍ଞାନ ବିଶୟ ରଖି କୃଷି ବିଶେଷଜ୍ଞ ଭାବେ କାର୍ଯ୍ୟରତ ଥିବା ଭାଗୀରଥି କୁ ଚାକିରି ଏବଂ ସେଠାରୁ ଆସୁଥିବା ଦରମା ମୋଟେ ପସନ୍ଦ କରୁ ନଥିଲା। ତେଣୁ ସେ କିଛି ବର୍ଷ ଚାକିରୀ କଲାପରେ ଚାକିରୀ ଛାଡି ଗୋଟିଏ ବଡ ରକ କିଛି କରିବ ବୋଲି ଭାବିଲା। ତେଣୁ ସେ ନିଜ ଦରମା ଟଙ୍କାରେ ବାଡିରେ ଗୋଟିଏ ପୋଖରୀ ଖୋଳିଲା, ଏବଂ ତା ଉପରେ ଆଧୁନିକ ଉପାୟରେ ଚାଷ କଲା । ଚାଷ ଟା ଥିଲା ଏମିତି ଭାବରେ . . . .                   ପୋଖରୀ ଜଳରେ ମାଛ, ଗେଣ୍ଡା, କଙ୍କଡା, କଇଁଚ,କୁଚିଆ,ଆଜ...

ଚୀନ୍‌-ପାକିସ୍ତାନ ସୀମାକୁ ଅଭେଦ୍ୟ ରଖିବା ପାଇଁ ବାୟୁ ସେନା କିଣିବାକୁ ଯାଉଛି ୬ଟି ନେତ୍ରା-୧ ବିମାନ, ଜାଣନ୍ତୁ କ'ଣ ରହିଛି ଖାସ ଖବର

ଚୀନ୍‌-ପାକିସ୍ତାନ ସୀମାକୁ ଅଭେଦ୍ୟ ରଖିବା ପାଇଁ ବାୟୁ ସେନା କିଣିବାକୁ ଯାଉଛି ୬ଟି ନେତ୍ରା-୧ ବିମାନ, ଜାଣନ୍ତୁ କ'ଣ ରହିଛି ଖାସ ଖବର ଭାରତର ବାୟୁସେନା ଚୀନ୍ -ପାକିସ୍ଥାନ ସୀମାର ସୁରକ୍ଷା କୁ ଅଭେଦ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ୬ଟି ନୂତନ ନେତ୍ର -୧ ଏୟାରବୋର୍ନ ଆର୍ଲି ଚେତାବନୀ ଏବଂ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ (AEW & C) ବିମାନ କିଣିବାକୁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛି।                                          ନେତ୍ର -୧ ବାୟୁବାହୀ କମାଣ୍ଡ ଏବଂ କଣ୍ଟ୍ରୋଲ୍ ସେଣ୍ଟର ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ। ଏହାକୁ ଆକାଶର ଆଖି ବୋଲି କୁହାଯାଏ । ଏହା ଆକାଶରେ ପକ୍ଷୀ ଭଳି ଚକର କାଟୁଥାଏ । ସୀମା ଭିତରକୁ ଆଶୁଥିବା ଶତୃ ପକ୍ଷର ବିମାନ -ଡ୍ରନ୍ -କ୍ଷେପଣାସ୍ତ୍ର ଇତ୍ୟାଦି ର ଗତି ପଥକୁ ଟ୍ରାକ୍ କରି ବାୟୁସେନାର କଣ୍ଟ୍ରୋଲ ସେଣ୍ଟର୍ ଗୁଡିକକୁ ସୂଚନା ଦେଇଥାଏ। ନେତ୍ର-୧ ହେଉଛି ସ୍ୱଦେଶୀ AEW ଏବଂ C ବିମାନ। ଏହାକୁ DRDO ଦ୍ୱାରା ବିକଶିତ କରାଯାଇଛି। ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଦୁଇଟି ନେତ୍ର ବିମାନ ବାୟୁସେନା ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହୃତ ହେଉଛି। ଆଉରି ୬ଟି ନୂତନ ନେତ୍ର -୧ ଏୟାରବୋର୍ନ ଆର୍ଲି ଚେତାବନୀ ଏବଂ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ (AEW & C) ବିମାନ କିଣିବାକୁ ଭାରତ ସରକାରଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛି।     ...

୨୦୨୪ ରେ BJP ର EVM ଘୋଟାଲା କରି ୪୦୦+ ଆସନ ଆଣିବ,

               ଦିଲ୍ଲୀ,ଜାନୁୟାରୀ ୩୧/୨୦୨୪,ବୁଧବାର ଦିନ ଦିଲ୍ଲୀ ରେ ଯନ୍ତ୍ର- ମନ୍ତ୍ର ଠାରେ EVM ବିରୋଧି ଐତିହାସିକ ଆନ୍ଦୋଳନ ଦେଖିବାକୁ ମିଳିଥିଲା। BAMCEF ସଙ୍ଗଠନ ର ବାମନ ମେଶ୍ରାମ୍ ଶାହାବଙ୍କ ନେତୃତ୍ବରେ ନିର୍ବାଚନ ଆୟୋଗ ଙ୍କୁ ଘେରାଉ କରି ଆନ୍ଦୋଳନ କରାଯାଇଥିଲା । ଏହି ଆନ୍ଦୋଳନରେ BAMCEF ର ବିଭିନ୍ନ ସାମାଜିକ ସଙ୍ଗଠନ ଓ BMP(ବହୁଜନ ମୁକ୍ତି ପାର୍ଟି) ନେତୃତ୍ଵରେ RPM(ରାଷ୍ଟ୍ରିୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ ମୋର୍ଚ୍ଚା) ମେଣ୍ଟ ର ଲକ୍ଷ- ଲକ୍ଷ ଜନତା ଆନ୍ଦଳନରେ ସାମିଲ ହୋଇ EVM ବିରୋଧି ନାରାବାଜି କରିଥିଲେ। ସେମାନଙ୍କ କହିବା କଥା ହେଲା.          ଆମ ଠାରୁ ଅତି ଆଧୁନିକ Technology ଥିବା ବଡ ବଡ ଦେଶ ମାନଙ୍କରେ EVM Banned ହୋଇ Ballot Paper ରେ ଆଜି ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ନିର୍ବାଚନ ହେଉଛି 'କାରଣ EVM ଏକ ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଯନ୍ତ୍ର ହୋଇଥିବାରୁ ଏହାର Result କୁ ସହଜରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରାଯାଇପାରେ, ତେଣୁ ଏହା ଦେଶ ପାଇଁ ଅସୁରକ୍ଷିତ ଅଟେ। ତାହା ୧୦୦% ପ୍ରମାଣିତ ହୋଇଛି। କିନ୍ତୁ ଆମ ଦେଶର ନିର୍ବାଚନ କମିଶନ ଓ କୋର୍ଟ   ଏହାକୁ ଅଶୀକାର କରୁଛି, EVM କୁ ୧୦୦% ସୁରକ୍ଷିତ ବୋଲି ଦାବୀ କରୁଛି....ଯାହାକି ହାସ୍ୟାସ୍ପଦ ।  ଏବଂ  EVM ତିଆରୀ କରୁଥିବା Company ର Director ପଦବୀରେ ଶାସକ ଦଳ ର ଲୋକ ...

ସମାଜରୁ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ କଣ କରାଯାଇପାରିବ ?

ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂରୀକରଣ ଏକ ଜଟିଳ ଏବଂ ବହୁମୁଖୀ ଆହ୍ବାନ ଯାହା ଏକ ବିସ୍ତୃତ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଆବଶ୍ୟକ କରେ | ଦାରିଦ୍ର୍ୟର ମୁକାବିଲା ପାଇଁ ଅର୍ଥନୈତିକ ସାମାଜିକ ଏବଂ ରାଜନୈତିକ କାରଣଗୁଡିକ ଦ୍ୱାରା ମୁକାବିଲା କରାଯାଏ | ଏଠାରେ କେତେକ କାରଣ ଉପସ୍ଥାପନ କରିବା ଯାହା ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂରୀକରଣରେ ପାଇଁ ସହାୟକ ହୋଇପାରେ: ଶିକ୍ଷା ଏବଂ ଦକ୍ଷତା ବିକାଶ:  ଦାରିଦ୍ର୍ୟର ଚକ୍ର ଭାଙ୍ଗିବା ପାଇଁ ଶିକ୍ଷା ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଉପକରଣ | ଗୁଣାତ୍ମକ ଶିକ୍ଷାରେ ବିନିଯୋଗ, ବିଶେଷକରି ଦଳିତ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ପାଇଁ, ଦକ୍ଷତା ଏବଂ ନିଯୁକ୍ତି ବୃଦ୍ଧି କରିବା ସହିତ, ସମସ୍ତ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଉତ୍ତମ ସୁଯୋଗ ସୃଷ୍ଟି କରିବା। ନିଯୁକ୍ତି ସୁଯୋଗ:  ଉଭୟ ସରକାରୀ ଏବଂ ବେସରକାରୀ କ୍ଷେତ୍ର ମାଧ୍ୟମରେ ନିଯୁକ୍ତି ସୃଷ୍ଟିକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ | ଏଥିରେ କ୍ଷୁଦ୍ର ଏବଂ ମଧ୍ୟମ ଉଦ୍ୟୋଗ ଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍ଥାପନ କରିବା, ଉଦ୍ୟୋଗୀତା ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ନ୍ୟାୟଯୁକ୍ତ ଶ୍ରମ ଅଭ୍ୟାସ ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଉଚିତ୍। ସାମାଜିକ ନିରାପତ୍ତା ପଦ୍ଧତି:  ରୋଜଗାର ସୁବିଧା, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟସେବା ଏବଂ ମୌଳିକ ଆୟ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଭଳି ସାମାଜିକ ନିରାପତ୍ତା ପଦ୍ଧତି ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିବା ଅର୍ଥନୈତିକ ଅସୁବିଧାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଥିବା ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ସୁରକ୍ଷା ଘେରା ଯୋଗାଇଥାଏ | ଲିଙ୍ଗଗତ ସମାନତା:  ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ହ୍ରାସ ପାଇଁ ମହିଳାମାନଙ୍କୁ ଆର୍ଥିକ ...